Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba reikalauja vieną prekybos tinklą nustoti diskriminuoti vyresnius pirkėjus. Prekybininkai, anot tarnybos, pažeidžia įstatymą, mat kai kurias prekes su nuolaida parduoda tik tiems, kas turi išmaniuosius telefonus.
Tinklas į tarnybos perspėjimus nereaguoja jau trečius metus, siutindamas išmaniais telefonais nesinaudojančius senjorus.
Lygių galimybių sargai tvirtina, kad diskriminacijai sustabdyti pakaktų padalinti pirkėjams paprastas plastikines lojalumo korteles.
Pirkėjai nenori siųstis dar vienos programėlės
TV3 žinioms vilnietis Viktoras sutiko papasakoti, kas jį labiausiai erzina užėjus į jo mėgstamą „Lidl“ praduotuvę.
Įvertinęs ten skelbiamas kainas ir nuolaidas vilnietis piktinasi, kad išmaniajame telefone neturėdamas prekybos tinklo mobiliosios programėlės, už kasdienius maisto produktus turi mokėti brangiau. Vyras sako išmanųjį telefoną turįs, tačiau nemato reikalo į jį parsisiųsti dar vieną programėlę.
Kita kalbinta vilnietė tikino išvis nesinaudojanti išmaniaisiais telefonais.
„Aš turiu paprastą telefoną, man tai negerai šitaip. Senas žmogus neturi to telefono, kaip apsipirkt?“, – teiravosi garbaus amžiaus vilnietė.
Dėl „Lidl“ skundai plaukia ištisus metus
Tokių pirkėjų skundų skelbia nuolat sulaukianti ir Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba.
Pareigūnai jau prieš trejus metus pripažino „Lidl“ tinklą pažeidus įstatymą ir diskriminuojant vyresnio amžiaus pirkėjus.
Tai pripažinta netiesiogine diskriminacija dėl amžiaus. Kiekvieną savaitę sulaukiame paklausimų, piktų pasiteiravimų telefonu, elektroninių pasiteiravimų. Žmonės skundžiasi, kad „Lidl“ taiko nepalankią, nedraugišką apsipirkimo politiką vyresnio amžiaus asmenims“, – sakė Lygių galimybių kontrolierės patarėja Laima Vengalė-Dits.
Tarnyba susilaiko nuo baudų skyrimo ir viliasi prekybininkus paveikti viešumu. Tad dar kartą ragina „Lidl“ tinklą suteikti išmaniaisiais įrenginiais nesinaudojantiems pirkėjams kitą būdą pasinaudoti visomis nuolaidomis.
Tačiau „Lidl“ ir toliau laikosi savo – tvirtina, kad išmaniaisiais telefonais naudojasi vis daugiau vyresnių pirkėjų, tad viliasi, kad ir tie, kurie skundžiasi, galiausiai ims naudotis programėle.
Padėtį pakeistų plastikinės kortelės
Lygių galimybių tarnybos pareigūnai rodo į kituose tinkluose naudojamas plastikines lojalumo korteles kaip pavyzdį, kuriuo galėtų pasekti ir Lidl tinklas. Tačiau Lidl į kritiką nereaguoja ir toliau perša mobiliąją programėlę.
Kitų Lietuvoje veikiančių tinklų atstovai tvirtina, kad tradicinės plastikinės kortelės pirkėjams vis dar reikalingos ir nenorintiems ar nemokantiems naudotis mobiliaisiais telefonais padeda pasinaudoti visomis nuolaidomis, žaidimais ir kuponais.
„Žmonės, kurie nenaudoja išmaniųjų įrenginių, turi fizines korteles, gali ateiti prie terminalo, aktyvuoti visus kuponus. Ir nebūtinai terminale ar išmaniajame telefone, bet ir internetiniame puslapyje galima užsiregistruoti į norimą programą, pasižiūrėti pasiūlymus“, – sakė „Rimi“ atstovė Eglė Krasauskienė.
O štai prekybos ekspertas Petras Čepkauskas perspėja kritiškai žvelgti į nuolaidas, susietas su kortelėmis ir programėlėmis, kad noras sutaupyti neišvirstų išlaidavimu.
„Duodi liaudžiai žaidimų – parduodi brangiai duoną. Programėlė naudinga prekybininkui be jokių klausimų. Jų prasmė – nuolaidų pateikimas, instrumentas viliotis žmones, apkrauni informacija pigintuvas, žaidimais, prekė už 1 centą ir taip kuri įvaizdį, neva pigu“, – teigė „Pricer“ ekspertas Petras Čepkauskas.
Lygių galimybių tarnyba perspėja, kad vyresnio amžiaus žmonės, neturintys išmaniųjų įrenginių, Lietuvoje patiria vadinamąją skaitmeninę atskirtį. Esą tik apie dešimtadalis pensinio amžiaus lietuvių turi skaitmeninius įgūdžius. Ir dalis jų atskirtyje atsiduria ne tik dėl nenoro naudotis mobiliuoju telefonu, o dėl to, jog neišgali įpirkti interneto ir vis naujų išmaniųjų telefonų, mat programėlės su senais nebeveikia.