Jau netrukus – dideli pokyčiai vairuotojams: važiuoti neleis ir mokėsite papildomai?

Patiko? Pasidalink! Ačiū.

Jau nuo šių metų liepos vairuotojų laukia esminiai pokyčiai – techninės apžiūros centruose bus taikomos griežtesnės taisyklės automobiliams, kurių rida kelia įtarimų. Jei jūsų transporto priemonės rida bus mažesnė nei per ankstesnę apžiūrą – „žalio lapo“ negausite. Kitaip tariant, automobilis bus pripažintas netinkamu dalyvauti eisme.

Iki šiol ridos neatitikimas buvo laikomas tik nedideliu trūkumu, tačiau šis terminas baigia galioti. Nuo liepos ridos mažėjimas bus laikomas rimtu trūkumu, o tai reiškia vieną – techninės apžiūros praeiti nebus galima, kol nebus pašalinti neatitikimai.

Ne viskas yra ridos klastojimas

Lietuvos transporto saugos administracijos atstovas Saulius Mažionis nuramina – pats ridos sumažėjimas dar nereiškia, kad vairuotojas kaltas dėl sukčiavimo. Tokios situacijos gali susidaryti ir dėl techninių gedimų, pavyzdžiui, jei odometras „nusinulina“ pasiekęs maksimalų 999 999 km rodmenį.

Tačiau net ir tokiais atvejais sprendimą priims techninės apžiūros kontrolierius – papildomų pažymų ar dokumentų reikalauti nebus būtina, tačiau tikimasi, kad specialistai gebės objektyviai įvertinti situaciją.

Daugiausia nukenčia sąžiningi vairuotojai?

Vis dėlto automobilių rinkos ekspertai įspėja – šie pakeitimai labiausiai gali paliesti eilinius vairuotojus, o ne sukčius. Techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovas Renaldas Gabartas sako, kad ridos klastojimo problema turėtų būti sprendžiama sistemingai, o ne permesti atsakomybę techninės apžiūros įmonėms.

Jo teigimu, dažniausiai nesąžiningi perpardavinėtojai koreguoja odometrų rodmenis dar prieš pirmą techninę apžiūrą Lietuvoje, tad tokie atvejai oficialioje sistemoje jau būna „legalizuoti“. Dėl to realių sukčiavimo atvejų naujos taisyklės veikiausiai nesustabdys.

Taip pat skaitykite:  „Tikrai nesijaučiame saugiai“ – gyventojų kantrybė senka, o tarnybos badosi pirštais

Siūlė efektyvesnes priemones

„Transeksta“ siūlė, kad rida būtų fiksuojama ne tik techninės apžiūros metu, bet ir keičiant automobilio savininkąperkant draudimąatliekant remonto darbus servise. Tokia sistema leistų aiškiai sekti, kada ir kur buvo įvykdyti pakeitimai, ir padėtų atsekti galimus sukčiavimo atvejus.

Pasak Gabarto, šiuo metu ridos rodmenys oficialiai registruojami tik kas dvejus metus, o tai reiškia, kad tarp apžiūrų gali nutikti daug, kas neatsispindi jokioje sistemoje.

Valdininkų sprendimas – „nesąmonė“?

Naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovas Vismantas Baršys pakeitimus vertina griežtai: „Kvailesnio sprendimo sugalvoti neįmanoma“. Jis pabrėžia, kad realiame gyvenime pasitaiko ir kontrolierių klaidų, kai netyčia įvedami netikslūs skaičiai – dabar tokia klaida gali užkirsti kelią naudoti automobilį.

Be to, Baršys sako, kad vairuotojai ras būdų apeiti sistemą – pasitelks servisų pažymas apie odometrų keitimą. Tačiau, jei tokia pažyma bus suklastota, už tai jau gresia baudžiamoji atsakomybė.

Kova su ridos klastojimu – reikalinga, bet ne tokia

Automobilių ekspertas Vitoldas Milius pritaria, kad ridos klastojimas yra rimta problema, bet mano, kad spręsti ją reikia sistemiškai visos ES mastu. Jis pateikia Švedijos pavyzdį, kur transporto priemonės istoriją galima pasitikrinti viešai – to paties trūksta kitose valstybėse, pavyzdžiui, Vokietijoje.

ES planuoja bendrą duomenų sistemą

Tuo metu Europos Komisija jau pasiūlė priemones, kurios leistų valstybėms keistis informacija apie automobilių ridą, skaitmeninti apžiūros ir registracijos procesus. Jei šios idėjos bus patvirtintos, vairuotojai galės lengviau įsitikinti, ar perkamų automobilių rida tikra.

Taip pat skaitykite:  Žiniasklaida: Šiauliuose apšaudytas dingusiojo paiešką vykdęs dronas

Kaip pažymi Europos Komisijos atstovybės Lietuvoje vadovas Marius Vaščega, kol kas šie pasiūlymai dar tik svarstomi ES Taryboje ir Europos Parlamente, bet dauguma šalių palaiko šią iniciatyvą.

Ar šis straipsnis Jums patiko?

Spustelėkite žvaigždutę, kad įvertintumėte!

Vidutinis įvertinimas 0 / 5. Balsų skaičius: 0

Kol kas nėra balsų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Patiko? Pasidalink! Ačiū.