Lietuvos vairuotojų laukia griežtesnės bausmės – Seime rengiamasi svarstyti naują įstatymo projektą, kuriuo siūloma 50 proc. padidinti baudas už Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus. Šį projektą inicijavo Seimo narys Karolis Neimantas, kuris tikisi, kad griežtesnės sankcijos ne tik sumažins avaringumą, bet ir papildys šalies biudžetą.
Baudos nesikeitė daugiau nei dešimtmetį
Pasak K. Neimanto, paskutinį kartą KET pažeidimų baudos buvo peržiūrėtos dar 2008 metais, todėl jos nebeatitinka šiandieninės ekonominės situacijos. „Per pastaruosius 11 metų lietuvių pragyvenimo lygis išaugo kelis kartus, tačiau baudos liko tokios pačios. ES taip pat yra rekomendavusi peržiūrėti mūsų bausmių sistemą“, – teigė politikas.
Įstatymo projekto aiškinamajame rašte pabrėžiama, kad dėl eismo įvykių Lietuva patiria didelę ekonominę žalą. „Transporto kompetencijų agentūros duomenimis, 2020–2023 m. eismo įvykių nuostoliai šalies ekonomikai siekė daugiau nei 566 mln. eurų“, – rašoma dokumente. Manoma, kad didesnės baudos galėtų padėti sumažinti avarijų skaičių ir prisidėti prie infrastruktūros gerinimo.
Kaip keistųsi baudos?
Pagal siūlomą projektą, numatomos šios baudų korekcijos:
- Greičio viršijimas 10–20 km/val. – bauda nuo 18 iki 45 eurų (dabar 12–30 eurų);
- Greičio viršijimas 20–30 km/val. – bauda nuo 45 iki 135 eurų (dabar 30–90 eurų);
- Greičio viršijimas 30–40 km/val. – bauda nuo 180 iki 255 eurų (dabar 120–170 eurų);
- Greičio viršijimas 40–50 km/val. – bauda nuo 255 iki 345 eurų (dabar 170–230 eurų);
- Chuliganiškas vairavimas – bauda nuo 675 iki 825 eurų (dabar 450–550 eurų);
- Vairavimas neturint teisės – bauda nuo 1 125 iki 1 500 eurų (dabar 750–1 000 eurų);
- Lengvas girtumas (0,41–1,5 prom.) – bauda nuo 1 350 iki 1 800 eurų (dabar 900–1 200 eurų).
Jei Seimas pritars, naujosios baudos įsigaliotų jau nuo liepos 1 d.
Ar tai pavyks įgyvendinti?
Tai ne pirmas bandymas didinti baudas KET pažeidėjams. Ankstesnė Vyriausybė taip pat svarstė griežtesnes sankcijas, tačiau projektas įstrigo dėl tarpinstitucinių nesutarimų. Be baudų didinimo, buvo siūloma taikyti papildomas priemones, pavyzdžiui, stabdyti automobilio registraciją nesumokėjus baudų ar atimti vairuotojo pažymėjimą už pakartotinį greičio viršijimą.
Kol kas naujasis įstatymo projektas dar nėra įregistruotas Seime – vyksta parašų rinkimo etapas. Tačiau jei parlamentarai jam pritars, Lietuvos vairuotojai turės rimtą priežastį laikytis kelių eismo taisyklių dar atsakingiau.