Vardija, ką lietuviai šluoja iš parduotuvių – prekybininkai jau pardavė daugiau nei 100 tonų šios prekės

Patiko? Pasidalink! Ačiū.

Didžiųjų prekybos centrų atstovai sako, kad gyventojai pasiruošimą šventėms pradeda dar lapkričio pabaigoje ir vis dažniau renkasi artimiesiems dovanoti valgomas dovanas.

Pasak „Maximos“ komunikacijos departamento direktorės Indrės Trakimaitės-Šeškuvienės prieš šventes išauga mandarinų, kūčiukų, prieskonių kepiniams ir kitų bakalėjos produktų pardavimai.

„Iš pradžių labiausiai perkami kūčiukai, kurių jau dabar pardavėme daugiau nei 100 tonų, kisieliui ir želė reikalingi ingredientai, maltos aguonos, mielės, vanilinis cukrus ir kiti prieskoniai kepiniams, taip pat saldi bei konservuota bakalėja“, – Eltai teigė ji.

„Maximos“ atstovė tikina, kad pirkėjai gausiai renkasi ir gurmaniškus produktus, sūrius, pygarus, panetones bei įvairių rūšių saldumynus ne tik šventiniam stalui, bet ir dovanoms.

„Stebime, kad valgomos dovanos kasmet vis labiau populiarėja – tai rodo ir nuolat auganti šviežio maisto prekių kategorija“, – komentuoja I. Trakimaitė-Šeškuvienė.

„Iki“ komunikacijos vadovė Gintarė Kitovė taip pat įžvelgia padidėjusį pirkėjų susidomėjimą įvairių rūšių saldumynams, bakalėjai ir kitai gurmaniškai produkcijai. Anot jos, gyventojai ruošiasi ne tik Kalėdoms ir kitiems proginiams susibūrimams.

„Gruodžio mėnesį yra ne tik pačios Kalėdos, bet gausu ir įvairių susibūrimų, draugų, kolegų, giminių vakarėlių – pirkėjai ieško vytintų mėsyčių rinkinių, sūrių, įvairių gurmaniškų prekių ar jau pagamintos produkcijos, kuo galėtų pavaišinti svečius“, – nurodė G. Kitovė.

Iš anksto gyventojai taip pat linkę pasirūpinti ilgesnio galiojimo maisto prekėmis, dekoracijomis bei vaikams skirtomis dovanomis, teigia „Lidl Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Lina Skersytė. Ji pabrėžė, kad pirkėjai labiausiai vertina praktiškas, kasdieniškas dovanas.

„Pirkėjai linkę iš anksto įsigyti ilgesnio galiojimo produktus šventiniams stalui, dekoracijas, dovanas, ypatingai įvairius žaislus vaikams, taip pat saldumynus, kurie tinkami tiek dovanoms, tiek ir šventiniam stalui“, – pažymėjo ji.

„Net 4 iš 10 apklaustųjų įvardijo, kad labiausiai vertina praktiškas bei kasdienybėje naudojamas dovanas. Toks pasirinkimas rodo, kad praktinės dovanos tampa vis labiau vertinamos“, – pridūrė L. Skersytė.

Tuo tarpu „Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis tikina, kad gyventojai ruoštis šventinėms prekėms pradėjo dar anksčiau, lapkričio pirmoje pusėje, prioritetą skirdami aukštos kokybės prekėms. Visgi, pasak jo, pirkėjų pasirinkimas šiemet neskiria nuo praėjusių metų.

„Kalėdinės prekės kiekvienais metais išlieka panašios, tad prekybininkai kasmet stengiasi atrasti tos pačios rūšies prekių naujovių, lentynose išlieka tik ankstesniais metais didelės paklausos sulaukusios prekės“, – aiškino jis.

Populiariausių prekių sąrašas kasmet lieka toks pat

„Maximos“ atstovės teigimu, šiemet kaip ir ankstesniais šventiniais laikotarpiais populiariausios prekės lieka tos pačios – tai žuvis, paukštiena, mėsos produktai ir saldumynai.

„Pirkėjams labiausiai rūpi žuvis – upėtakis ir silkė, kuri būna tikra gruodžio mėnesio prekė-žvaigždė, taip pat ir mėsa, paukštiena – kalakutas, antis, jaučio ar kiaulės liežuvis. Šventinis stalas mūsų pirkėjų namuose taip pat neapsieina ir be saldumynų – šventiniu periodu gausiai perkami sveriami saldainiai, saldumynų rinkiniai, imbieriniai sausainiai bei įvairių rūšių panetonės“, – teigė I. Trakimaitė-Šeškuvienė.

Pirkėjai šventiniam stalui taip pat mėgsta įsigyti jau paruoštus tradicinius patiekalus – šaltieną, baltąją mišrainę, teigia „Iki“ atstovė.

„Perkama silkė, skirtingos žuvys, antys arba kalakutai, gerokai išauga ir jau pagamintų patiekalų pardavimai: baltosios mišrainės, burokėlių mišrainės, šaltienos – jau pagamintų tortų, pyragų bei pyragaičių“, – pažymėjo G. Kitovė.

Visgi „Lidl“ atstovė nurodė, kad pirkėjai prioritetą teikia šviežiems maisto produktams, kurių pardavimų išaugimo tikimasi paskutinę advento savaitę.

„Paskutinėmis dienomis prieš šventes pirkėjai labiau domisi įvairiais šviežiais produktais – pavyzdžiui mėsos ar žuvies gaminiais, vaisiais ir daržovėmis, pieno produktais. Visada dedame pastangas, kad galėtume pasiūlyti geriausią kainos ir kokybės santykį. Mūsų atlikta reprezentatyvi apklausa rodo, kad įsigyjant šventiniam stalui produktus, labiausiai dėmesys skiriamas kokybei bei šviežumui“, – aiškino ji.

Paskutinėmis savaitėmis laukiama didesnio pirkėjų srauto

„Iki“ atstovės teigimu, nors pagrindinis prekybos pikas prasidės paskutinę savaitę iki Kalėdų, dabar turimi duomenys leidžia manyti, kad šiemet pirkėjų krepšelis bus truputį gausesnis nei pernai.

„Pirkėjų krepšelis šiais metais jau yra keliais procentais gausesnis nei praėjusiais metais tuo pačiu laikotarpiu, tačiau didieji apsipirkimai dar tik laukia“, – nurodė G. Kitovė.

„Lidl“ viešųjų ryšių vadovė taip pat patvirtina šią informaciją. Anot „Lidl“ atliktos apklausos, daugiau nei pusę gyventojų svarsto kalėdinėms dovanoms išleisti panašią arba kiek didesnę sumą nei pernai.

„Mūsų užsakymu atlikta apklausa taip pat atskleidė, kad daugiau nei pusė (53 proc.) apklaustųjų Kalėdoms planuoja išleisti panašią sumą kaip pernai ar šiek tiek daugiau. Ketvirtadalis (26 proc.) apklausos dalyvių nurodė, kad šiemet šventiniams patiekalams planuoja išleisti nuo 51 iki 100 eurų. 22 proc. tyrimo dalyvių šiemet kalėdinio stalo vaišėms ruošiasi išleisti 101–150 eurų, o 14 proc. – iki 200 eurų“, – teigė L. Skersytė.

„Norfa“ taip pat laukia didesnio nei pernai pirkėjų srauto. D. Ryliškio teigimu, prekybos tinklas tikisi didesnio kalėdinių dekoracijų ir šventiniam stalui skirtų maisto produktų pardavimų.

„Tikimės, kad ypač gerai bus parduodami kalėdiniai žaislai, dirbtinės eglutės, girliandos, burbulai eglutėms, kiti papuošimai eglutėms, žaislai vaikams, taip pat dekoracijos, skirtos lauko, namų ir šventinio stalo papuošimui. Be to, saldumynai, tortai, pyragai ir kt. konditerijos gaminiai, šviežia mėsa“, – aiškino jis.

Patiko? Pasidalink! Ačiū.