Techninės apžiūros statistika rodo, kad, nors situacija kai kuriose srityse šiek tiek gerėja, vairuotojai turi būti itin atidūs, nes kai kurios automobilių problemos gali lemti neigiamą išvadą ir neigiamą techninės apžiūros rezultatą.
Dažniausi trūkumai
1. Šviesų ir apšvietimo sistemos: Didžiausi trūkumai vis dar siejasi su artimųjų šviesų, rūko žibintų, stabdymo žibintų ir valstybinio numerio apšvietimu. Tiesa, žibintų problemos dažnai gali būti išsprendžiamos pačių vairuotojų pastangomis – jeigu tik žibintų reguliavimo mechanizmas nėra sugadintas, kontrolieriai suteikia galimybę taisyti, o neigiamą rezultatą išvengti. Tai ypač aktualu, kai žibintų reguliavimas užtrunka vos kelias minutes.
2. Pakabos problemos: Kitas dažnas trūkumas – netvarkingos pakabos lankstinės jungtys ir lankstai. Praėjusiais metais šią problemą turėjo 10,62 proc. automobilių. Jei pakaba sugenda, gali būti sunku išlaikyti automobilį kelyje, ypač važiuojant nelygiu keliu. Tai labai pavojinga, nes netinkamai veikianti pakaba gali prarasti stabilumą ir sukelti nelaimingus atsitikimus.
3. Dūmingumas ir išmetimo sistemos: Deja, per metus padidėjo dūmingumo problemų skaičius – nuo 7 proc. iki 9,3 proc. automobilių. Tai rodo, kad vis daugiau automobilių kelia pavojų aplinkai, teršdami orą. Nors mažėjo nesandarios išmetimo sistemos atvejų, jų vis dar buvo 5,3 proc. tai yra ženklas, kad vairuotojai ne visada rūpinasi savo transporto priemonės ekologija.
4. Variklio ir pavarų dėžės skysčių nuotėkiai: Tokia problema praėjusiais metais buvo nustatyta tik 7,8 proc. automobilių, kas yra šiek tiek mažiau nei ankstesniais metais. Nors tai nėra didelė problema, vis tiek reikalauja dėmesio, nes nuotėkiai gali sukelti rimtesnių variklio ir pavarų dėžės gedimų.
Ką apie tai sako ekspertai?
Audrius Glėbus, asociacijos „Transeksta“ direktoriaus pavaduotojas, pabrėžia, kad vairuotojai turėtų labai atsakingai žiūrėti į pakabos, žibintų ir variklio sistemų būklę. Pakaba ir stabdžių sistema yra susijusios su automobilio saugumu, todėl joms reikia skirti ypatingą dėmesį. Ypač pavojinga važiuoti su netvarkingomis vairo mechanizmo dalimis, nes tai gali sukelti slydimą ir valdymo praradimą kelyje.
Lyginant su praeitais metais, teigiamų rezultatų skaičius techninės apžiūros stotyse šiek tiek padidėjo – 54,1 proc. automobilių pirmuoju bandymu praėjo patikrą. Tuo pačiu, tam tikros problemos, kaip stabilumo praradimas ir neveikianti stabdžių sistema, vis dar išlieka rimtais iššūkiais.
Kaip pastebėjo ekspertai, kelių kokybė ir automobilių amžius labai veikia techninės apžiūros rezultatus. Pavyzdžiui, Kaune ir Marijampolėje techninės apžiūros stotyse neigiamų išvadų sulaukia mažiau vairuotojų nei, tarkime, Utenoje, kur trūkumų procentas yra žymiai didesnis.
Lyginant su Vokietija, kur 79 proc. automobilių pirmu bandymu gauna teigiamą išvadą, Lietuvoje pirmą kartą techninę apžiūrą pereina tik 54 proc. automobilių. Tačiau lietuviškas transporto parkas, kurio vidutinis amžius yra 14,9 metų, taip pat gali paaiškinti šį skirtumą. Pavyzdžiui, Estijoje ir Lenkijoje, kur techninę apžiūrą gali atlikti visi norintys juridiniai asmenys, daugiau nei 96-98 proc. automobilių gauna teigiamą rezultatą.
Vairuotojams verta būti atidiems ir pasirūpinti, kad jų automobiliai būtų tvarkingi ir saugūs ne tik dėl teigiamo techninės apžiūros rezultato, bet ir dėl savo pačių ir kitų eismo dalyvių saugumo. Jeigu tikrintojai pastebės didelius trūkumus, žalio lapo tikrai negausite, o tai gali sukelti papildomų rūpesčių ir išlaidų.