Techninės apžiūros lapo negausite, jei tai pamatys: štai ką stebi tikrintojai

Patiko? Pasidalink! Ačiū.

Lietuvos automobilių techninės apžiūros stotyse – ne tik formalumai, bet ir realus transporto priemonių saugumo testas. Nors bendras automobilio būklės rodiklis pamažu gerėja, „žalias lapas“ vis dar lieka ne visiems pasiekiamas. Techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ naujausia statistika rodo: net ir simboliniai pagerėjimai signalizuoja apie teigiamas tendencijas, tačiau tam tikros problemos išlieka chroniškos.

Didžiausias vairuotojų galvos skausmas vis dar išlieka žibintai. Netvarkingos artimosios šviesos, neveikiantys rūko ar stabdžių žibintai, bei valstybinio numerio apšvietimas – tai dažniausiai fiksuojami trūkumai. Nors jų mastas per metus šiek tiek sumažėjo (nuo 13 iki 12,3 proc.), specialistai įspėja: tai gali būti tik ledkalnio viršūnė. Dalis vairuotojų problemas „pagydo“ tiesiog atvykę į apžiūros stotį – jei reguliavimo mechanizmas veikia, kontrolieriai leidžia žibintus sureguliuoti vietoje.

Pakabos problemos – daugiau nei saugumo klausimas

Antroje vietoje – važiuoklės gedimai. Daugiausia neigiamų įvertinimų skiriama dėl nusidėvėjusių pakabos šarnyrų ir lankstų. Šios bėdos per metus ne tik neišnyko, bet šiek tiek padidėjo – nuo 10,58 iki 10,62 proc. Įdomu tai, kad net ir šalies regionai skiriasi: Utenoje tokių gedimų fiksuojama beveik 60 proc. daugiau nei šalies vidurkis, tuo metu Marijampolėje ar Kaune – net trečdaliu mažiau. Tai leidžia spręsti ne tik apie automobilių būklę, bet ir apie regionų kelių kokybę.

Alyvos dėmės po automobiliu – vis retesnis vaizdas

Pozityvų poslinkį rodo skysčių nuotėkio statistika. Variklio ar pavarų dėžės tepalo nuotėkiai per trejus metus sumažėjo nuo 9,7 iki 7,8 proc. – tai aiškus ženklas, kad vairuotojai tampa atidesni. Tačiau tuo pačiu auga kita problema – dūmingumas. Pernai pernelyg daug dūmų leidžiančių automobilių buvo 9,3 proc., kai užpernai – 7 proc. Tai – ne tik aplinkosaugos, bet ir sveikatos klausimas.

Taip pat skaitykite:  Mikrobangų krosnelėje pašildykite šį mišinį: blizgės lyg nauja

Stabdžiai ir vairas – kritinės zonos

Kiek gerėja situacija ir su stabdžių sistema: 2022 m. problemos fiksuotos 3,5 proc. automobilių, pernai – 3,1 proc. Tai – viena svarbiausių saugumo sričių. Ne ką mažiau svarbus vairo mechanizmas: klibančios traukės ir svirtys vis dar aptinkamos 4,6 proc. transporto priemonių. Tai – potenciali nelaimės priežastis. Ekspertai neslepia: tokie automobiliai – tarsi uždelsto veikimo bombos.

Pusė – sėkmingai „išlaiko egzaminą“

Nepaisant visų iššūkių, 2024-aisiais pirmuoju bandymu techninę apžiūrą įveikė 54,1 proc. lengvųjų automobilių. Miestuose šis rodiklis siekia iki 57 proc., o kai kuriuose regionuose – vos 48 proc. Palyginimui, Vokietijoje šis skaičius viršija 78 proc., tačiau ten ir automobilių amžius mažesnis – vidutiniškai 10 metų, kai Lietuvoje – beveik 15.

Tuo tarpu Estijoje ar Lenkijoje, kur TA procedūras atlieka ne tik valstybinės, bet ir privačios įmonės, „žaliu lapu“ džiaugiasi net 96–98 proc. automobilių. Specialistai šiuos skaičius vertina atsargiai – tokie rodikliai gali rodyti, kad patikra ten tampa daugiau formalumu nei tikru saugumo patikrinimu.

Ką svarbu žinoti?

Prieš vykstant į techninę apžiūrą verta patiems įvertinti šviesų veikimą, patikrinti pakabos ir vairo mechanizmo būklę, stebėti ar nėra alyvos nuotėkio. Tai – ne tik būdas sutaupyti laiko ir pinigų, bet ir garantas, kad kelionė bus saugi.

Ar šis straipsnis Jums patiko?

Spustelėkite žvaigždutę, kad įvertintumėte!

Vidutinis įvertinimas 5 / 5. Balsų skaičius: 1

Kol kas nėra balsų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Patiko? Pasidalink! Ačiū.