Norvegijos Haugesundo oro uoste užfiksuotas nestandartinis incidentas, kuris vos nesibaigė rimta nelaime. Skrydį Gdanskas–Haugesundas vykdęs iš Lietuvos kilusios užsakomųjų skrydžių bendrovės „GetJet Airlines“ orlaivis, nuomotas „Wizz Air“, po nusileidimo netikėtai atsistojo „piestu“ – jo priekis pakilo į orą, o uodega trenkėsi į žemę.

Kaip skelbia Norvegijos naujienų portalas Radioh.no, nelaimė įvyko tuomet, kai buvo vykdomas keleivių išlaipinimas ir bagažo iškrovimas. Pranešama, kad keleiviai iš lėktuvo buvo išlaipinami per galines duris, tuo metu priekyje jau buvo iškraunamas bagažas. Tokia nelygi apkrova sukėlė pusiausvyros sutrikimą, dėl kurio lėktuvo svorio centras pasislinko į galą ir uodega nusileido žemyn.
Ekspertai: situacija rimta, galėjo baigtis tragiškai
Į šį įvykį socialiniuose tinkluose sureagavo ir aviacijos bendrovės „Skyllence“ generalinė direktorė Vilma Vaitiekūnaitė. Pasak jos, iš pirmo žvilgsnio komiškai atrodanti situacija iš tiesų yra labai pavojinga. Ji pabrėžė, kad tokie svorio disbalansai gali turėti rimtų padarinių – pažeisti orlaivio fiuzeliažą arba sukelti pavojų keleiviams.

„Tokie orlaiviai kaip „Boeing 737“ ar „Airbus A320“ gali apvirsti, jei įlipant ar išlipant svorio centras per daug pasislenka į galą. Būtent todėl labai svarbios tikslios įlaipinimo procedūros ir svorio balanso kontrolė“, – aiškino Vaitiekūnaitė.
Ji atkreipė dėmesį, kad tokių incidentų galima išvengti naudojant antžeminius užraktus, uodegos atramas ar balastinius svorius, taip pat griežtai laikantis išlaipinimo ir įlaipinimo protokolų.
Aviacijos įmonės komentuoja atsargiai: vyksta tyrimas
„GetJet Airlines“ generalinė direktorė Inga Duglas patvirtino incidentą, tačiau detalesnės informacijos pateikti kol kas negalėjo – vyksta tyrimas. Anot jos, orlaivio išlaipinimą ir krovos darbus vykdė oro uosto antžeminio aptarnavimo tarnyba, o pirminiai duomenys rodo, kad svorio pasiskirstymas galėjo būti netinkamas.
„Orlaivio uodega nusileido žemiau įprastos padėties ir palietė žemę. Nė vienas keleivis, įgulos narys ar antžeminės tarnybos darbuotojas nenukentėjo. Šiuo metu su partneriais aiškinamės incidento priežastis ir įvertiname techninę žalą. Saugumas – mūsų absoliutus prioritetas“, – nurodė I. Duglas.
Pažeistas orlaivis, gavus gamintojo leidimą techniniam skrydžiui, be keleivių buvo nuskraidintas į Šiaulių techninės priežiūros bazę, kur yra nuodugniai tikrinamas.
„Wizz Air“, kuri skrydį vykdė pagal nuomos sutartį, incidento viešai nekomentavo.
Skridę keleiviai perkelti į kitą reisą
Dėl įvykio skrydis atgal į Gdanską, turėjęs vykti 12:30 val., buvo pavėlintas. Keleiviai į kelionę išvyko tik vakare – 20:40 val. – su kitu, pakaitiniu „Wizz Air“ lėktuvu.
Incidentas atskleidžia protokolų svarbą
Aviacijos ekspertai pabrėžia, kad šis atvejis – aiškus pavyzdys, kodėl net menkiausi įlaipinimo ar svorio valdymo procedūrų pažeidimai gali turėti rimtų pasekmių. Situacija pasibaigė laimingai, tačiau tapo svarbiu priminimu visai pramonei apie būtinybę laikytis griežčiausių saugumo reikalavimų – tiek žemėje, tiek ore.
