Pakeitus elektros skaitiklį, jos prisuka daugiau? Atskleidė, kodėl taip būna

Patiko? Pasidalink! Ačiū.

Tūkstančius išmaniųjų skaitiklių įdiegę „Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) inžinieriai teigia, kad didžioji dauguma gyventojų patenkinti naujais prietaisais, o mitus dėl esą išaugusių sąskaitų dažniausiai pavyksta išsklaidyti kartu su klientais, aptikus tinkle pamirštus elektros prietaisus.

Kaip rašoma bendrovės pranešime žiniasklaidai, iš viso Alytaus regione išmanieji elektros skaitikliai įdiegti jau 57 tūkst. arba 60 proc. klientų.

Alytaus mieste įdiegta beveik 17 tūkst. išmaniųjų skaitiklių, Alytaus rajone 13 tūkst., Druskininkuose – virš 10 tūkst. Varėnos rajone išmaniuosius skaitiklius turi beveik 9 tūkst., Lazdijų rajone – beveik 8 tūkst. klientų. Iš viso šalyje išmanieji skaitikliai įdiegti 1 mln. 94 tūkst. iš maždaug 1,9 mln. ESO klientų.

„Išmanieji skaitikliai daugeliui tapo tikru palengvinimu – nebereikia nei nurašinėti, nei deklaruoti duomenų. Be to, šie skaitikliai leidžia geriau suprasti savo elektros vartojimą: jie tiksliai parodo, kada sunaudojama daugiausiai energijos, ir padeda pastebėti, kurie seni ar neefektyvūs prietaisai lemia didesnes sąskaitas.

Tai paprastas būdas naudoti elektrą efektyviau ir taupyti be jokių papildomų pastangų“, – pranešime cituojama Aurelija Židickytė-Orvydė, ESO išmaniosios apskaitos valdymo departamento vadovė.

80 proc. sutinka pozityviai

Alytaus regione dirbantis ESO inžinierius Rimvydas Gruodys skaičiuoja, kad nuo tinklo skaitmenizacijos pradžios savo rankomis jis įdiegė apie 4,5 tūkst. išmaniųjų skaitiklių. 

„Apie 80 proc. klientų žinią apie naują skaitiklį sutinka pozityviai. Sutinku vyresnio amžiaus žmonių, kurie džiaugiasi, kad jiems nebereikės nurašinėti duomenų, deklaruoti, ypač, jei turi kolektyvinius sodus.

Jaunimas dažniau patenkintas, kad nukrenta deklaravimo pareiga, nes būna, kad pamiršta deklaruoti. Jiems taip patogiau: gali stebėti suvartojimą, pasirinkti biržos planą ir naudotis kitais išmaniosios apskaitos privalumais“, – pasakoja R. Gruodys.

Kitas ESO inžinierius Rytis Volkus pastebi, kad išmaniuosius skaitiklius pozityviau vertina inovacijomis besidomintys klientai, bet net skeptiškai nusiteikę pakeičia nuomonę jiems paaiškinus, kaip veiks išmanusis apskaitos prietaisas.

Inžinieriui kartais tenka paneigti ir sklandančius mitus, vienas jų – esą naujieji skaitikliai fiziškai nerodo suvartotų kilovatvalandžių ir jas bus galima matyti tik gavus sąskaitą.

Sąskaitą augina pamiršti prietaisai

ESO inžinierius R. Gruodys teigia susidūręs su atvejais, kai žmonės praneša apie išaugusį suvartojimą po skaitiklio keitimo, tačiau atvykus į vietą dažnai randamas ir „kaltininkas“ – tinkle pamirštas prietaisas. 

„Buvo tokių atvejų, kai žmonės sako, kad skaitiklis „prisuka“ sąskaitas, nors nėra įjungta jokių prietaisų, o atvažiuoji ir randi gyvatuką arba grindinį šildymą, kurį žmonės pamiršta išjungti, taip pat randame ir gedimų vidaus tinkle, dėl kurių išauga suvartojimas“, – prisimena R. Gruodys.

Pasak inžinieriaus, gedimai dažnai aptinkami ūkiniuose pastatuose, kur elektra jau seniai nenaudojama, tačiau yra srovės nutekėjimas ir sąskaita auga.

„Ūkiniame pastate, kur šimtas metų nieko nejungta, atsiranda nutekėjimas dėl drėgmės. Tokioje aplinkoje vyksta temperatūrų svyravimai, šilta-šalta, atidrėksta paskirstymo dėžutė, ir turime srovės nutekėjimą“, – atkreipia dėmesį R. Gruodys.

ESO inžinierius pripažįsta, kad būna ir išmaniųjų elektros skaitiklių gedimų, tačiau per savo praktiką, įdiegęs 4,5 tūkst. skaitiklių per pastaruosius dvejus metus, jis susidūrė tik su 3 nekorektiškai veikiančiais prietaisais.

ESO primena, kad skaitikliai keičiami nemokamai. Atėjus eilei keisti kliento namuose esantį skaitiklį į išmanųjį, apie tai ESO atstovai informuoja telefonu, trumpąja SMS žinute ar elektroniniu paštu, jei šis nurodytas ESO savitarnos svetainėje, todėl labai svarbu pateikti savo aktualius kontaktus. Jei skaitiklis keičiamas ne kliento būsto viduje, jo dalyvavimas nėra būtinas.

www.tv3.lt

Patiko? Pasidalink! Ačiū.
X